Bunun yanı sıra 5 yaşından itibaren sistemli bir şekilde bilim etkinlikleriyle buluşan çocuklarda, anlamlı ve kalıcı öğrenme destekleniyor. Bu tarz bilim etkinlikleri yaşam rutinleriyle birleştiğinde yani evde yemek hazırlanırken veya çiçekler sulanırken çocuğun sorduğu sorular hakkında konuşmak onların dil gelişimine de katkı sağlıyor. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kemal Yürümezoğlu, okul öncesi dönemdeki çocukların değişim, gelişim ve zihinsel yapılanma gösterdikleri bu süreçte bütün duyularıyla doğayı keşfetmeleri gerektiğini belirtiyor. Prof. Dr. Yürümezoğlu, hürriyet/eğitim sayfasında yer alan erken yaşlarda çocuklarla bilim başlıklı yazısında okul öncesi dönemde çocukların doğayı keşfetmesinin ve bilim temelli etkinliklerle buluşmasının katkılarını anlatıyor.
PROF. DR. KEMAL YÜRÜMEZOĞLU’NUN YAZISINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN